سفارش تبلیغ
صبا ویژن

میزان درآمد برنامه نویسان موبایل چقدر است؟

در ایران عزیز هم خوشبختانه با ظهور گوشی های هوشمند به ویژه گوشی های اندروید، بازارهای بزرگ و فوق العاده ای برای کسب درآمد برنامه نویسان موبایل و توسعه دهندگان به وجود آمد. آمارها نشان می دهد که در حال حاضر بیش از 50 میلیون گوشی هوشمند اندرویدی در ایران وجود دارد که هریک از آنها می توانند یک مشتری برای برنامه نویس های اندروید باشند و این یعنی یک بازار بسیار بزرگ و درآمد فوق العاده. خیلی از برنامه نویس ها که به خودشان آمدن و این فرصت را شناختند، به یادگیری برنامه نویسی اندروید روی آوردند و توانسته اند درآمدهای بسیار خوبی را از طریق برنامه نویسی اندروید کسب کنند.

درآمد برنامه نویسان موبایل

کسب درآمد از طریق برنامه نویسی اندروید در ایران معمولا از طریق توسعه اپلیکیشن ها بصورت مستقل و عرضه آن به بازار و یا کار در گروه یا شرکت به عنوان توسعه دهنده اندروید صورت میگیرد. در این مقاله سعی کردیم درآمد برنامه نویسی اندروید را در همه روش های موجود بررسی کنیم تا شما عزیزان بهتر با میزان و نحوه کسب درآمد از طریق برنامه نویسی اندروید آشنا شوید.

 

برنامه نویسی اندروید(Android): با ظهور گوشی های هوشمند به ویژه گوشی های اندرویدی در ایران بازار جدیدی برنامه نویسان و توسعه دهندگان شکل گرفته است. آمارهای کافه بازار نشان می دهد که نزدیک به 39 میلیون دستگاه اندرویدی در ایران وجود دارد که هریک از آنها می توانند به عنوان یک مشتری بالقوه برای برنامه نویسان اندرویدی محسوب شوند.

خیلی از برنامه نویسان که به خودشان آمدند، این بازار را شناختند و توانسته اند درآمد خوبی را از راه برنامه نویسی به دست آوردند. برای وارد شدن به این شغل دو راه پیش روی شماست. اول اینکه به صورت مستقل نرم افرازساخته و با استفاده از طرح های خاص مثل فروش و یا پرداخت درون برنامه ای کسب درآمد کنید و یا برای یک استارتاپ یا شرکت کار کرده و ماهانه درآمد کسب کنید.

برای شغل برنامه نویسی اندروید به مدرک دانشگاهی نداشته و بیشتر مهارت شما مهم است. ولی مهارت برای دیجیتال برنامه نویسانی اندروید آسان تر از برنامه نویسی وب است و نیاز به یادگیری انواع زبان های برنامه نویسی ندارید. در اصل بیشتر برنامه نویسان اندروید فقط به زبان جاوا مسلط هستند. (برای یادیگری اندروید، دوره
<!--td {border: 1px solid #ccc;}br {}آموزش android studio پروژه محور را به شما پیشنهاد می کنیم.)

کل علم برنامه نویسی اندروید نیز در اینترنت پیدا شده و اصولا نیازی به دوره و کلاس ندارد. میزان درآمد این کار با توجه به سابقه ومهارت شما بسیار متغیر است پس در ابتدا خیلی روی حقوق های بالا حساب نکنید.

میزان حقوق» حداقل 1?5 میلیون تا 4?5 میلیون تومان.

برنامه نویس آی او اس(Ios): در حقیقت آمار زیادی از میزان کاربران این سیستم عامل در ایران وجود ندارد ولی با توجه به میزان واردات و علاقه مندان زیاد شرکت اپل در ایران، می توان حدس زد خوبی برای آن وجود دارد. به علاوه بیشتر شرکت ها برای جلب رضایت هرچه بیشتر مشتریانشان نرم افرازهای خود را روی دو سیستم عامل اندروید و اپل منتشر می کنند.

به نوعی می توان گفت در مقیاس نرم افزارهای شرکتی، بازار اندروید و IOS یکسان است. این نوع برنامه نویسی با طراحی وب اندروید کاملا متفاوت است. زیرا ابتدا باید از یک زبان خاص برای برنامه نویسی جدید تحت مک استفاده کرده و مهم تر از ان دستگاهی استفاده کنید که سیستم عامل مک روی آن اجرا شود.

زبان برنامه نویسی اختصاصی اپل است. با سویفت می توانید برای هر دو سیستم عامل IOS و مک برنامه نویسی کنید اما اگر این زبان نتوانستید رابطه برقرار کنید، Objective Cکه زبان برنامه نویسی قدیمی این شرکت است، استفاده کنید. علاوه بر یادگیری زبان خاص باید به قوانین سفت و سخت و در مواردی عجیب اپل برای انتشار برنامه ها هم تسلط داشته باشید. در دنیا میزان در آمد این شغل بیشتر از برنامه نویسی اندروید است ولی در ایران کمی فرق می کند و به نسبت بازار کار محدودتری دارد.

میزان حقوق» حداقل 1?5 میلیون تا 4?5 میلیون تومان.

طراح Ux , Ui:
چندین سال پیش از برنامه نویسان وب سایت و نرم افزارها خیلی انتظار آشنایی به مفاهیم UIوUX را نداشتند و یا اصلا از آنها کاری مربوط به این قضیه نمی خواستند. ولی اکنون فرق کرده و نه تنها از تمام برنامه نویسان انتظار آشنایی و تسلط کامل به این نوع موضوع را دارند، بلکه برای مدیریت این موضوع فرد جداگانه ای در استارتاپ ها استخدام می کنند.

اصطلاح UIمخفف User Interface است که در صنعت طراحی نرم افزار و وبسایت به هر چیزی که در صفحه نمایش داده می شود گفته شده و شامل تصاویر، متن ها،‌ دیاگرام،‌ ماژول ها، جداول،‌ ویدئوها و همچنین رنگ و مکان آن ها است.

در حالی که UX مخفف User Experience است و مفهومی بسیار وسیع تر از UI دارد. این اصطلاح به تجربه و احساس کاربر زمانی که از محصول شما استفاده می کند،‌گفته می شود. مثل درک کاربر از جنبه های مختلف سیستم از جمله کاربرد و سادگی در استفاده.

برای این شغل خارج از مهارت در برنامه نویسی باید تسلط کافی به گرافیک و تجربه در ارتباط با مخاطبان را داشته باشید. حتی اگر هدفتان فقط شغل برنامه نویسی پایه است، نیز بهتر است مبانی این کار را یاد گرفته و در کارتان استفاده کنید تا نتیجه ای فوق العاده را شاهد باشید.

میزان حقوق»حداقل 1?2 میلیون تا 3 میلیون تومان.